Kalendarz
Artykuły
CZYTELNICZY PROJEKT EDUKACYJNY DLA KLASY 4
2019-12-03
CZYTELNICZY PROJEKT EDUKACYJNY DLA KLASY 4
ROK SZK. 2019/2010
„Baśniowe prawdy życia”
Cele:
- poznanie przez uczniów utworów trzech najsłynniejszych baśniopisarzy – H. Ch. Andersena, Ch. Perraulta, J. W., Grimm:
- Ch. Perrault, Knyps z Czubkiem,
- Ch. Perrault, Wróżki,
- J. W. Grimm, Pani Zima,
- J.W. Grimm, Śnieżka,
- H. Ch. Andersen, Nowe szaty cesarza,
- H. Ch. Andersen, Stokrotka.
- poznanie sylwetek baśniopisarzy;
- poznanie przez uczniów cech baśni (czas, miejsce akcji, bohaterowie, baśniowe przedmioty, motyw wędrowny, uosobienie, kontrast, morał);
- zrozumienie, że baśnie spełniają marzenia ludzi o pięknie, szczęściu i sprawiedliwości, że dają nadzieję na odmianę losu, są ucieczką od rzeczywistości w świat fantazji;
- budzenie dziecięcej wyobraźni;
- rozwijanie zainteresowań czytelniczych.
Czas projektu:
4 listopada – 28 listopada 2019 r.
Etapy realizacji:
- 4 X I – prezentacja multimedialna „W świecie baśni”;
- 5 XI – 15 XI - czytanie baśni;
- 18 XI – 26 XI – wykonanie mini plakatów z baśniowymi prawdami życia;
- 28 XI – finał projektu – inscenizacja „Kopciuszka” W. Chotomskiej; prezentacja wykonanych prac.
opracowała: Małgorzata Domańska
Czytaj więcej o:
Konkurs " Eko i Świątecznie"
2019-12-03
Czytaj więcej o:
CZYTELNICZY PROJEKT EDUKACYJNY DLA KLAS 7
2019-12-03
CZYTELNICZY PROJEKT EDUKACYJNY DLA KLAS 7
ROK SZK. 2019/2010
„Wiedźmiński bestiariusz”
Cele:
- poznanie przez uczniów cech literatury fantasy na przykładzie prozy Andrzeja Sapkowskiego:
„Wiedźmin”,
„Kraniec świata”,
„Miecz przeznaczenia”,
„Trochę poświęcenia”,
„Granica możliwości”;
- poznanie świata przedstawionego wykreowanego przez A. Sapkowskiego ze szczególnym uwzględnieniem bohaterów i ich zaskakujących rozbudowań w prozie mistrza fantasy;
- kształcenie umiejętności wnikliwego czytania tekstu oraz zapamiętywania szczegółów;
- rozwijanie zainteresowań czytelniczych.
Czas projektu:
14 listopada – 6 grudnia 2019 r.
Etapy realizacji:
- 14 XI - 21 XI – uczniowie czytają opowiadania Andrzeja Sapkowskiego ze zbiorów: „Ostatnie życzenie”, „Miecz przeznaczenia”;
- 22 XI – 28 XI – wypisanie nazw potworów występujących w tekstach, wyszukiwanie ich odniesień w mitologiach – słowiańskiej i greckiej oraz w baśniach;
- 29 XI – 5 XII – tworzenie „Wiedźmińskiego bestiariusza” (na plakatach);
- 6 XII – finał projektu – prezentacja prac.
opracowała: Małgorzata Domańska
Czytaj więcej o:Zabawa andrzejkowa
2019-12-03
Zabawa andrzejkowa
28 listopada tj. w czwartek w naszej szkole został zorganizowany bal andrzejkowy.
Dzieci z klas 0-III bawiły się w godz. 8.15-10.15. Uczniowie działający w Samorządzie Uczniowskim pomogli w organizacji imprezy. Dziewczynki udekorowały salę gimnastyczną balonami i kolorowymi serpentynami, następnie przebrały się za wróżki i za pomocą czarodziejskiej kuli przepowiadały przyszłość wszystkim zainteresowanym. Dzieci przebrane były za wiedźmy, wróżki oraz czarne koty. Wszyscy bawili się bardzo chętnie w rytm muzyki dla małych i dużych. Zorganizowane zostały również konkursy, które cieszyły się dużym zainteresowaniem. Rada Rodziców zakupiła dla dzieci napoje i batony.
Wieczorem odbyła się kolejna andrzejkowa dyskoteka. Brali w niej udział uczniowie klas IV-VIII. Zabawa trwała od godz. 16.00 do 18.30. Przedstawiciele Samorządu Uczniowskiego dołożyli wszelkich starań, aby udekorować główny hol, gdzie odbyła się zabawa. Młodzież bawiła się doskonale, a andrzejkowy nastrój towarzyszył wszystkim do końca. Starsi uczniowie także mieli zakupione napoje i batony.
Opiekunowie Samorządu Uczniowskiego oraz wszyscy uczniowie dziękują Radzie Rodziców za pamięć i troskę.
Dziękujemy!!!
Czytaj więcej o: